ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Bir Haftasonu Kaçamağı

02/06/2010

Arif M. Amca

Aladağlar'da geçirdiğimiz güzel bir haftasonunu daha geride bıraktık. Bu haftasonu ne yapsak ne etsek derken Bora (Balya), Kerem, Sinan Öztaş ve ben Aladağlar'a gitmeye karar verdik. Rota olarak kafamızda Güzeller Kuzey Kulvarı-Doğu Yüzü'nde karar kıldık ve hazırlıklara başladık. Oraya kadar gitmişken acaba C2 dağını da mı görsek fikri ile Cuma akşam araba ile yola çıktık.

Cuma gecesi direk Akşampınarı'nda arabanın son gittiği noktaya ulaşıp çadırımızı kurduk. Cumartesi sabah Güzeller kuzey çanağına kampı taşıdık (3.5 saat). Kampa ulaştığımızda planımızı netleştirip her iki tırmanışı da yapmaya karar verdik. Kamptaki 1 saatlik dinlenmeden sonra Güzeller kuzey kulvarında tırmanışa başladık ve Güzeller-Sıyırmalık beline ulaştık (50dk). Hava oldukça güzeldi. Kulvar sonrası kısa kaya tırmanışları ile karlık alanlara geçtik. Saatin öğlen olmasından kaynaklı karda yumuşama olduğu için bu bölgede kayaya yakın yerlerden bazen de kayalardan tırmanışa devam ettik. Son 50-100m'de kar iyice riskli hale geldiği için dağın güneyine dönüp buradaki bir kulvardan direk zirveye ulaştık (kamptan zirve 2.5 saat). Zirve muhabbetleri sonrasında aynı rotadan kampa dönüş yaptık (kamp-kamp 4.5 saat).

Pazar sabahı 5:20'de kamptan ayrılarak yine aynı kulvarı (Sıyırmalık-Güzeller arası) tırmanmaya başladık (Kulvar sonu 40 dk.). Bu seferki amacımız belden arka çanağa geçip C2 zirvesine tırmanmaktı. Sert karda hızlı bir şekilde ilerleyerek C2 zirvesinin tabanına ulaştık (kamptan 70 dk). Sonrasında, güneşli bir havada, biraz güneye dolanıp çarşaklı, külahlı yapılardan tırmanıp zirveye çıktık (kamptan 2 saat). Böylelikle pek gitmediğimiz ücra bir köşede ki bir zirveye çıkmış ve Aladağlar'ı hiç görmediğimiz bir açıdan izlemiş olduk.