ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Kerkira/Corfu Zeytin Ağacı Koşusu

20/05/2014

Burçak Özoğlu Poçan

Serhan'la bol gezi, az koşu, az iş amaçlı Corfu/Kerkira adası etkinliğimizin bir yarım gününü dağ-tepe koşmaya ayırdık. Adaya gelmeden önce yaptığımız araştırmayla mart ayında bir "mountain trail" koşusu düzenlendiğini öğrenmiştik.

Kerkira'da hem "Corfu urban marathon" hem de "Corfu mountain trail" koşuları düzenleniyormuş (http://en.corfumountaintrail.com).

"Mountain trail" kategorisinde iki yarış var, biri 35km.lik "Rain Run", diğeri 17km.lik "Olive Tree Run". Koşuların rotaları çakıştığından, uzun olanın haritasını indirip, Serhan'ın şahane saatine yükleyip hazırlanmıştık (http://en.corfumountaintrail.com/corfu-mountain-trail-2/profil-agona).

20 Mayıs günü, havanın henüz hala bahar sıcaklıklarında olmasına güvenerek, çok erken olmayan bir saatte otelimizden ayrıldık, yarım saatten az sürede koşunun başladığı Benitses köyüne geldik. Benitses, deniz kıyısında çok şirin bir yerleşim yeri, rehber kitabın yazdığına göre sadece Yunanistan'ın değil Avrupa'nın da en iyi balığı buradan çıkarmış! Bize biraz iddialı geldi ama oraları çok sevdiğimiz için hemen yürekten inandık!

Minik kiralık arabamızı kıyıdaki park alanlarından birisine bırakıp, saat 09:00 olmadan koşuya başladık. Koşunun ilk kısmı köyün içerisinden geçiyor, bu kısımlar bana Girne dağları koşu başlangıçlarını hatırlattı. Hem eğim, yollar hem de köylerin yapısı neredeyse birebir aynı!

Köy küçük olduğundan kısa sürede bahçelerden orman içerisine geçiverdik. Ormana girdikten sonra yol patikadan devam etmeye başladı. Mart ayındaki koşunun sarı boya ile işaretlenmiş rotasını yakalayıp Serhan'ın saatinden kontrol ederek tırmanmaya başladık. Ara sıra yolu bulmak için durmamız gerekiyordu. İşaretler ve saat bizi tepedeki Aziz Paraskevi manastırına ulaştırdı. Rotanın ilk tırmanışı tamamlanmış oldu.

Buradan yine orman içinden sevimli bir dağ köyü olan Agioi Deka'ya indik. Sarı okları izleyerek köyün içinde biraz devam ettikten sonra bahçeler içerisinden devam eden toprak yol ile birleştik.

Toprak yol bittikten sonra yine patika başladı ancak bu aşamadan sonra sarı okları bulmak zorlaştı, orman içi olduğundan saatin yönlendirmesi de patika bulmamıza değil sadece yönü anlamamıza yetiyordu. Birkaç gel git, bitkilerle boğuşma, dikenli tellerden sürünerek geçme gibi sportif hareketlerle bu aralığı atlattık.

Rotanın ikinci ve uzun tırmanışındaydık, patikayı ve işaretleri bulduğumuzda, koşuyu kısa rota ile tamamlamaya karar verdik. Orman içerisinden tırmanıp, 35 km.lik rota ayrımını geçip devam ettik. Bir süre sonra tırmanış bitti ve yine orman içerisinden yemyeşil ve çiçekli bir iniş ile şirin Benitses'e geri döndük.

17 km.lik zeytin ağaçları rotasını birkaç km. uzatmış olarak tamamlamış olduk.

Duşumuzu denizde aldıktan sonra geleneksel biçimde koşumuzu biralarımızla sonlandırdık! Garmin sonucu şöyle bir şey oldu: