ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

20-21 Eylül 2014, ISPARTA DEDEGÖL UZUN KOŞU ETKİNLİĞİ

21/09/2014

Gül Çolak

Uzun zamandır yapmak istediğimiz birşeydi ORDOS olarak Dedegöle gitmek, hem de ilk kez dağ koşuları ve tırmanışları aynı etkinlikte gerçekleştirecektik. Kimimizin aklında kamp yapıp dinlenmek, kimimizin aklında koşmak, kimimizin aklında tırmanmak hayalleriyle bir kısmımız Cuma iş çıkışı bir kısmımız cmts sabah erkenden yola düştük. Kesişim kümemizde Ayşen, Kerem ve Sinan hem koşacak hem de tırmanacaklardı. Bir de ben birşey yapmam, kampçı gelirim diyen Seyhan Hoca ve Ahmet Beyaz vardı ki,uzun koşumuzdan döndüğümüzde neredeyse bizim kadar yürümüş olduklarını görüp ne kadar mütevazi (ya da kandırıkçı!) olduklarını bir kez daha anladık.

Kimimizin aklında kamp yapıp dinlenmek, kimimizin aklında koşmak, kimimizin aklında tırmanmak hayalleriyle bir kısmımız Cuma iş çıkışı bir kısmımız cmts sabah erkenden yola düştük. Kesişim kümemizde Ayşen, Kerem ve Sinan hem koşacak hem de tırmanacaklardı. Bir de ben birşey yapmam, kampçı gelirim diyen Seyhan Hoca ve Ahmet Beyaz vardı ki, uzun koşumuzdan döndüğümüzde neredeyse bizim kadar yürümüş olduklarını görüp ne kadar mütevazi (ya da kandırıkçı!) olduklarını bir kez daha anladık.

Isparta Dedegöl, Elif ve Bora’nın daha önceden gidip keşfettiği, Bora’nın memleketi Isparta-Aksu’ya yaklaşık 45 dakika mesafede, kamp yeri ise arkasında uzun uzun kaya duvarları, önünde vadiler ormanlar uzanan “cennetten bir köşe” yerlerimizden.

Biz cumartesi giden gruptaydık, Seyhan Hoca, Ahmet Beyaz, Mustafa, Gülay, Erkan, Serhan, Argün ve ben iki araba olarak yola çıktık. Boranın tarif ettiği harika Eğirdir Gölü manzaralı yoldan giderek 14:00 civarında kamp yerine vardık. Yolun son 45 dakikası biraz bozuk, altı yüksek arabalarla gitmeye dikkat. Bora, Elif ve Çağla bizi yolda karşıladılar, az sonra da tırmanışta olan Ayşen, Kerem ve Sinan döndüler. Kamp yeri arkası güzel uzun uzun kayalar ve önünde uzanan vadiler ve ormanla öyle güzeldi ki, cmts için planladığımız 10K lık ısınma koşusunu hemen bitirip, günün geri kalanını keyif yaparak geçirmek konusunda mutabık olduk.

9K koşusu:

Gps Kaydı

Bugünkü koşuyu biraz yükseğe alışma koşusu olarak düşündüğümüzden, mesafeyi de tempoyu da zorlamıyoruz. Sohbet ederekten, GoPro ile çekim yapan Serhan’a laf yetiştirerekten en son kısmı da biraz kestirmeden gidip 9K da tamamlıyoruz. Cmts gelen ekip Aksu’da yediği harika öğlen yemeğini henüz sindiremediğinden, kimilerinin ağzında soğan kimilerinde köfte kokularından rahatsız ola ola koşuyu bitiriyoruz.

Koşu üzerine güneş altında Ayşenin gösterdiği yoga hareketlerini kaytara kaytara yapıyoruz

26-28K Koşusu,

Gps Kaydı

26 mı 28 mi karar ver diyenleri hemen cevaplıyorum: Bazı arkadaşlarımız önden gidip bizi toplayarak koştuklarından biraz daha uzun koşmuş oldular

Akşam yatarken koşunun sabah 08:00 de başlaması konusunda mutabık olduk, tam da mutabık olmadık da 08:00 diyenler daha inatçı çıktı diyelim. Bir grup çok daha erken başlayıp bir an önce bitirelim isteğindeydi ama sabah soğuğunu görünce sanırım hepimiz iyi ki geç başladık dedik. Bu sefer koşu ekibi, Serhan, Sinan, Kerem, Erkan, Gül, Argün, Mustafa ve Gülaydan oluşuyor. Mustafa, Argün ve Gülay 5. Kilometrede dönüp 10K lık bir koşu yapmak niyetindeler. Erkanın hazırladığı sabah kahvesiyle birer lokma muz ve probislerimizi ağzımıza atıp yola koyuluyoruz.

Kafamızda yaklaşık 25 K lık bir koşu var, kamp yerinden 1100 metre yukardaki bir orman gözetleme kulübesine gidip aynı yoldan geri döneceğiz. Yol araç yolu, ama bu sevimsiz görünmesin, hiç araç geçmeyen ve neredeyse tamamı solda ormanlık nefis vadiler, sağda dağ manzarasıyla devam ediyor. Hafif taşlık bir yol, o yüzden arazi tarzi ayakkabılar ile koşmak daha uygun.

Kendimizi çıkışa hazırladık ya, koşu başlıyor biz hafif hafif iniyoruz, ben daha ordan biraz mutsuz oluyorum, inip inip çıkış mesafemizi artırmıyor muyuz? Ama napalım antrenmana geldik zaten, ne kadar zorlarsak o kadar iyi, mızıklamak yok yani!

O civarlarda Gülay ve Argün 5K larını doldurup dönmeye karar veriyorlar. Başlangıçta onlarla beraber dönmeyi planlayan Mustafayı uzun koşuya ikna etmek hiç zor olmuyor, hadi sen de devam et diyoruz, tamam diyor. Bir 8K falan hafif inmeli, çok hafif çıkmalı devam ediyoruz, Serhanın burdan sağa dediği yerde işte koşu şimdi başlıyor diyoruz, zira zigzaglar çizerek tepeye kadar giden epey dik ve uzun bir çıkış görüyoruz. Biraz koşarız biraz yürü koş yaparız diyoruz ama çıkış hiç es vermiyor ki nefesi düzeltip biraz koşalım, bazılarımız tamamını yürüyor, bazılarımız yürü koşu mümkün olduğunca sürdürmeye çalışıyor. Böyle böyle yaklaşık 5.5-6K da 700M kadar irtifa alarak gözetleme kulübesine ulaşıyoruz, son 500 metresi çok rüzgarlı ve soğuk olduğundan Mustafa bizi kuytu bir yerde beklemeye karar verip tepeye gelmiyor ve çok şey kaçırıyor. Gözetleme kulübesinden manzara muhteşem, daha muhteşem olan ev sahibimiz Orman Memuru Zeki, çay içmeden yollamam diyor, Kerem içerdeki odada soba başında ısınmaya başlamış bile. Hem soğumak istemiyoruz hem de Mustafa’yı merakta bırakmak istemiyoruz diyerek bir sonrakinde tatil modunda etlerimizi alıp terasta mangala gideceğimiz sözüyle ayrılıyoruz. Kalmalı gelin diyor Zeki, fazla odam var! Ha bir de Bazen ağustosta bile soba yakıyorum dedi Zeki, aklımızda olsun, çantalarda birer rüzgarlık şart.

Size tepeden manzara fotoğrafı koymak isterdim ama bu sefer video çekme işine öyle dalmışız ki fotograf çekmeyi ihmal etmişiz biraz.

Bundan sonrası nasılsa iniş, manzaraya baka baka keyifle inişe geçiyoruz, Mustafayı alıyoruz, ve hop hemen iniyoruz, ama hani koşunun başında canımı sıkan inişler varya, oldular dönüşte yokuş, 20 küsür K nın yorgunluğuyla birleşince biraz hızımızı kesiyor. Ama hepimiz keyifle ve gururla bitiriyoruz koşuyu. Kendimizi Gülay ve Elif’in hazırladığı mükellef kahvaltının kollarına bırakıyoruz.

Yavaş yavaş tırmanışçı arkadaşlarımız da dönüyor, anlaştığımız üzere 15:00’te dönüş yoluna koyuluyoruz, daha Aksu’da balık-bira yapacaz. Bora’nın anne-babası Avni Amca ve Hatice Teyze ile Aksu’daki alabalıkçıda buluşuyoruz, biralar Avni Amca’dan!

Son bir keyif ve muhabbetten sonra, Elif-Bora ve Çağla’yı Pazartesi günü yapmayı planladıkları çıkış için Aksu’da bırakarak yola çıkıyoruz.

Ve tüm Maviş ailesine bu etkinlik ve her anında gösterdikleri ev sahiplikleri için teşekkür ediyoruz.

Ekip: Argün, Gül, Serhan, Ahmet B., Erkan, Kerem, Ayşen, Sinan, Mustafa, Gülay, Bora, Elif, Çağla, Seyhan, Fatma, Alper K., Uğur, Çağatay