ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Küçük Demirkazık Kuzey Duvarı

20/08/2008

Arif Mithat Amca

Bora (Balya) ve ben cuma günü isten izin alıp hafta sonunu da dağda geçirdik. Kampçı bulamadığımız için iptal ettiğimiz Kaldı tarafındaki yeni rota planımızı, yolda aldığımız hızlı kararla 2003 yılında Tunç Fındık ve Efecan Aytemiz tarafından çıkılan Küçük Demirkazık Kuzey Duvarı'na (kampçımız olmadığı için telefon çekebilen bir rota olmasını istedik) çevirdik. Cuma öğlen 14:00'da Ankara'dan çıkıp, yolda yeni rotamızı da belirleyerek 20:30 gibi Arpalık'taki kampımıza ulaştık.

Sabah 6:00 gibi uyanıp, kamp yerindeki Fransızlarla muhabbet ardından 7:30'da rota tabanına doğru yola koyulduk. Saat 10:00'da rota başlangıcında ipe girerek kolay ve rahat bir tırmanış ile kilit ipe kadar tırmandık. 50 Rota kitabındaki bilgiler kuleler arasında yön bulmamız için yeterliydi. Zaten rota da her zaman en uygun görünen hattı izliyordu. Biz 60m'lik ip kullandığımız için ip boylarını genelde 50-55m gibi tırmanarak 7 ip boyu sonrasında, keyifli bir tempo ile saat 13:00 gibi kilit etabın altına vardık (Tunçlar buraya kadar 9 ip boyu tırmanmışlar).

Aladağlar'da 50 Rota kitabındaki bilgilere ve derecelere (V+, VI+, A0, A1) baktığımızda şaşırıp, anlam veremediğimiz bu ip boyu gerçekten de enteresan bir ipti. Tunç'un rota anlatımında bahsettiği gibi ip gerginliğiyle yan çatlağa geçiş, A0 gibi uygulamaları bizde yaptık. Yan geçisin hemen sonrasına tehlike oluşturan pandülden korunmak için bir adet V profil sikke çaktık ve çok sağlam olmasa da ileriki tırmanıcılar için rotada bıraktık. Artçıyı pandülden korumak için bu geçişte çift ip tekniğinin kullanılması gerekiyor. 45m'lik bu ipi huzursuz yapısı ve zaman zaman çürüklük nedeniyle toplam 17 ara emniyet noktası ile geçtiğimizi(!) ve ekstra sayıda 'büyük boy friendler'in çok işe yarayacağını not etmek isteriz. Bu rotanın tecrübesiz tırmanıcılar için uygun olmadığını düşünüyoruz.

Kilit ip sonrasında 1 ip boyu tırmanış ile çarsaklı geniş bir kanala ulaştık ve buradan 200-250m serbest tırmanış ile sırta ve zirveye vardık. Yağmur yağacak mi yağmayacak mi soruları aklımızda gezinirken, zirvede karşılaştığımız Hacettepe'li arkadaşlarımızla yelken kayadan inerek saat 19:50'de kampa geri döndük.

Bize ulaşım desteği veren Volkan'a (Koç) teşekkür ederiz!